donderdag 27 februari 2014

De dekenkist

Deze dekenkist was van mijn oma en is ongeveer 90 jaar oud. Haar vader maakte deze toen ze ongeveer 12 was en het huis uit ging om bij iemand in dienst te gaan. Mijn vader vertelde dat dat toen heel normaal was.
Haar initialen staan er netjes op
Aan elke kant zit een mooie greep.
De inhoud. En paar binnenkussens, fleecedekentjes en restjes stof.
De sleutel heb ik nog ergens liggen maar het beslag mist jammer genoeg.
Zoals je ziet is de dekenkist aan een opknapbeurt toe. Een nieuw laagje verf gaat er in elk geval komen. Wat ik met de beschadigingen doe, weet ik nog niet. Eergisteren ging ik met de kinderen kleurtjes kiezen. Dat is best lastig. Ik neig naar een groene (of blauwe) tint. Ik ga er nog even goed over nadenken. Een klein stukje van een kleur is zo anders dan een hele dekenkist, ik kan me het resultaat moeilijk voorstellen.
Deze 2 kussens kon ik niet laten liggen. Een beetje fluo, een beetje lente. Ze staan vrolijk op de donkere bank.

4 opmerkingen:

  1. Moeilijk hoor! Om een mooie kleur uit te kiezen.
    Moet eerlijk toegeven dat ik de kist zo als hij nu is ook erg mooi vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je zeker dat je hem wilt schilderen? Ik zou hem zo laten als hij is. Misschien is grijs een mooie kleur. Ik heb na lang aarzelen een kast in die kleur geschilderd en er nooit spijt van gehad. Het grappige is dat ik ook zo'n dekenkist heb staan in de hal. Hij is van mijn overgrootvader. Ik zal hem eens laten zien en er een blogje over schrijven. Leuk om te zien dat ze na al die jaren nog bewaard zijn. Bij mij zit er kerstversiering in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooie kist. Zou m gewoon zo houden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi!
    Inderdaad een supermooie kist. Ik zou er niets aan doen.
    Vindt het zo veel mooier. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees alle reacties met veel plezier. Bedankt dat je een berichtje achter laat!