donderdag 3 juli 2014

Vlasleeuwenbek

Een tijdje geleden vroeg ik in een blogpost of iemand weet welk plantje dit is. Jammer genoeg wist niemand het. Gisteravond ben ik wat op internet gaan sneupen en ik kwam uit bij soortenbank.nl, waar je planten en dieren kunt determineren. Maar dat valt nog niet mee. De beginvragen zijn makkelijk maar later moet je dingen aangeven die ik niet zeker wist. Uiteindelijk heb ik een foto en mijn vraag op een tuinforum gepost en daar kreeg ik heel snel reacties op. Het is linaria, of vlasleeuwenbek. Leuk om nu te weten hoe deze mooie plant heet.

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je toch volgehouden hebt en zelf bent gaan snuffelen. En inderdaad is het gewoon hartstikke leuk om te weten wat het nu is. Lineria, mooie naam voor een mooie bloem.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees alle reacties met veel plezier. Bedankt dat je een berichtje achter laat!